7 saveta kako da ne napravite početničke poslovne greške na internetu

Updated: Jun 25, 2018


Kad je dobro ne menjaj!


Da li se sećate kada je vaš posao bio na početku kako je bilo teško boriti se sa svim nepoznatim stvarima koje su se pojavljivale skoro svakog dana i pretile da vaše živce svedu na tanku nit?


Ipak pokretačka energija kao i novi izazovi su osnova onoga što privatni posao i čini drugačijim.

Želja da se dokažete u svojoj oblasti, zaposlite nove radnike, povećate prodaju, upoznajete nove interesantne ljude i naravno, nakon godina napornog rada izgradite kredibilitet u oblasti kojom se bavite, jesu sama suština bavljenja privatnim poslom.


Vremenom kako se posao razvijao, potrošači/klijenti su se informisali o proizvodima koje imate u ponudi ili uslugama koje nudite, prihod se uvećavao i vi kao neko ko je sve to stvorio ste bili zadovoljni.

Većina preduzetnika pronađe neki jak kanal informisanja preko kojeg reklamiraju svoje usluge kod klijenata/mušterija i njega koriste od samog početka, ne menjajući ništa, držeći se čvrsto verujući da je to "najbolji način".

A naravno, svi znamo: "kad je dobro ne treba ga menjati..."


Ne menjaj dok radi!


Odmah moram reći da je ovo ZAMKA u koju sve češće upadaju vlasnici firmi i tu nema pravila da li su firme velike ili male.

Da li su one koje tek počinju ili su već došle do određenog nivoa i tu krenule da stagniraju.

Vlasnici obično kasno primete kako im je taj "ne treba menjati" način reklamiranja počeo presušivati ili je krenuo da troši više novca nego što donosi.


Tada se obično povlače drastični potezi, angažuju konsultanti

(koji ne tako retko koštaju kao jedan osrednji automobil) ili se ulaže dodatni novac u postojeći način reklamiranja nadajući se drugačijem ishodu.

Greška koju većina pravi je upravo ta da nemaju dovoljno stručnog čoveka u svojoj firmi koji se bavi isključivo marketingom, ili ga imaju ali zbog uštede troškova ta osoba radi još tri posla pored onog za koji je zapravo angažovana.

Moram priznati da često dobijem maltene identičan odgovor kada upitam vlasnike firmi da li imaju bilo kakvu marketing strategiju. 


Ono što mi obično kažu je da im se marketingom bavi "komšijin mali" ili sin vlasnika firme, jer eto, dete je po ceo dan za računarom pa se razume u te internet tehnologije.



Neretko dolazim u kontakt sa klijentima koji su se sureli sa upravo ovim problemom tražeći način da se izvuku iz date situacije što pre i bezbolnije (u finansijskom smislu).


Šta dalje?


Srećom nije ništa toliko crno, niti postoji problem koji se ne može ispraviti.

Postoji više načina kako možete izaći iz ove situacije i svoj posao pokrenuti istim ubrzanjem sa kojim je radio kada ste i počinjali.

Ono što odmah morate da uradite jeste da preuzmete stvari u svoje ruke i ustanovite neka pravila i sisteme koji će vaš marketing usmeriti u dobrom pravcu. 

  1. Popišite sve kanale kojima se trenutno reklamirate jer jedino na taj način možete jasno da znate koliko imate prihoda ili rashoda i odakle oni dolaze/odlaze. ​

  2. Morate UVEK imati jasnu statistiku onoga šta radite! Marketing je jedna od retkih industrija gde se sve može meriti. Od poseta sajtu, klikova na reklamni oglas, pregleda istog, vremena koliko su se posetioci zadržali na sajtu, pa sve na kraju do konkretnih konverzija u vidu porudžbina. Ako ne pratite brojeve ne možete znati šta je dobro a šta nije, niti šta je to što treba promeniti.

  3. Napraviti plan oglašavanja! (marketing plan) Marketing bez plana je isto kao i da krenete na more ali ne znate kojim je putem najlakše i najbrže doći do cilja. Lutanje će vas koštati i možete izgubiti više nego što vam se čini da zarađujete.

  4. Definišite da li se vaš posao zasniva samo na internet oglašavanju ili imate i neki offline način (flajeri, promocije, bus advertising i sl.) Ovo radite kako bi kasnije mogli da uradite analizu budžeta i ispravno rasporedili sav novac koji je raspoloživ u pravi kanal. Proverite da li su oglasne poruke koje ste spremili jasno napisane za datu publiku kojoj želite da plasirate proizvod/uslugu.  Flajeri obično nailaze na razne zabrane (ljudi su već dovoljno pretrpani istim, a neke zgrade ne daju nikakvu distribuciju reklamnog materijala tog tipa), a najveći problem je taj da ne možete precizno izmeriti koliko ljudi je videlo a koliko njih kupilo baš zbog tog dizajna flajera. Inače se pokazalo da je internet marketing daleko efikasniji od bilo koje offline kampanje kada su u pitanju manje firme.

  5. Sajt Ako nemate sajt onda ovo mora da vam bude prioritet broj 1!  Sajt je vaša viruelna kancelarija, izložbeni salon i zaposleni koji je na raspolaganju svim vašim klijentima 24/7. Mora biti urađen po svim standardima, da prati dizajn najboljih na tržištu u tom trenutku tako što će odavati kvalitet usluge/proizvoda koju nudite i prikazati vašu predanost poslu, jer to su osnovne odlike svakog uspešnog preduzetnika. Vaš sajt je nešto što svi vide pre nego odluče da vas kontaktiraju i upravo iz tog razloga mora da bude urađen tehnički ispravno (da poseduje zaseban mobile prikaz), da bude pregledan i adekvatno prilagođen populaciji za koju je namenjen.

  6. Refresh Ako već imate sajt podsetite se kada ste ga zadnji put osvežili (izmenili ili dodali novi tekst, ispravili cene aktuelnih proizvoda/usluga, proverili da li stoje ispravni brojevi telefona, da li su kontakt osobe još uvek zaposlene kod vas u firmi..) Morate proveriti i kakve su fotografije koje se nalaze na vašem sajtu (da li govore dovoljno o proizvodima i uslugama), da li su tekstovi zastareli i da li ih je pisao profesionalac. Kako su raspoređene stranice i da li su dovoljno jasne i pregledne za običnog posetioca koji je tu prvi put i želi da dobije informaciju na najlakši mogući način?

  7. Definišite raspoloživ budžet za oglašavanje Ovo pišem na kraju kako bi vam "ostalo u glavi" što duže jer, bez jasnog cilja ne možete stići nikuda, a tako i bez definisanog budžeta za vašu kampanju ne možete pametno da napravite strategiju i marketing plan. Postoje razne tehnike definisanja budžeta za online reklamiranje, ali o tome ćemo drugom prilikom da ovaj tekst ne bi bio predugačak.

Ovo su neke osnove od kojih svaki vlasnik privatnog posla treba da krene kako bi bio siguran da novac koji ulaže ima najbolju šansu za povrat i zaradu, i da će reklamna poruka doći do prave osobe kojoj je namenjena.

89 views
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Facebook Icon

office@studio7.rs

Jurija Gagarina 30g/30, Beograd

© 2020 by Studio 7.  

Proudly created by: studio7.rs